115 osób reprezentujących różne programy MBA wzięło udział w kolejnym Business Mixerze organizowanym w klubie Hybrydy przez Stowarzyszenie Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA i Executive MBA@UW. Po bardzo udanym styczniowym występie czołowej postaci polskiej piłki - Macieja Sawickiego, Sekretarza Generalnego PZPN, organizatorzy zaprosili do Polski przedstawicieli jednego z największych klubów piłkarskich świata – Borussi Dortmund. Do Polski przyjechały osoby na co dzień pracujący w sektorze organizacyjnym dortmundzkiego klubu:
Christian Diercks, kierownik zarządzającego działem Borussia Dortmund Football School (międzynarodowy projekt marketingowo-sportowy)
Michał Zioło, polski trener pracujący w Borussi oraz kierownik kursów stacjonarnych organizowanych w Polsce.
Głównymi partnerami piątkowego wydarzenia była firma Syngia, KRK Partnerzy, Orange Polska, Adaptive, Hotel Marriott oraz Akademia Piłkarska WBS Warszawa.
Spotkanie otworzyli Tomasz Kacprzak i Krzysztof Pajączek, odpowiednio Prezes i Wiceprezes Stowarzyszenia Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA i Executive MBA@UW, którzy przedstawili gości i zaprosili do wysłuchania prezentacji Działania Borussi Dortmund za granicą – klub, marka, projekty”.
Christian Diercks przedstawił „od kuchni” zarządzanie klubem zatrudniającym na chwilę obecną 800 pracowników. Zarysował niezwykłą drogę klubu z Zagłębia Ruhry od niemal bankructwa w roku 2008 do wielkiego sukcesu marketingowo-sportowego jakim może się pochwalić teraz. Omówił także najważniejsze filary marketingowe, misję oraz wartości – elementy, które stanowią o obecnej sile klubu z Zagłębia Ruhry.
Imponująca działalność i osiągnięcia Borussi Dortmund na przestrzeni ostatnich 10 lat (m.in. odbudowanie wizerunku BVB, zwiększenie kilkakrotnie budżetu czy liczby członków klubu do 150.000 oraz sukcesy sportowe) stanowiły jeden z tematów późniejszych rozmów kuluarowych. Uczestnicy byli pod wrażeniem skali i rozmachu aktywności BVB zarówno na rynku europejskim jak i światowym.
Po niezwykle interesującej prezentacji, uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań. Dotyczyły one przyszłych działań strategicznych klubu z Dortmundu oraz rywalizacji z konkurencją z ligi angielskiej czy hiszpańskiej.
Część oficjalną wydarzenia zakończył Tomasz Ludwicki, Dyrektor Programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Podziękował on organizatorom za zaangażowanie i organizację kolejnego spotkania.
Pozostała część wieczoru upłynęła pod znakiem ciekawych rozmów znacznie wybiegających poza tematykę piłkarską.
Zachęcamy do udziału w kolejnych Bussiness Mixerach. Następne spotkanie z tego cyklu odbędzie się w II półroczu 2018 r.
AACSB International - Założona w 1916 r. (AACSB) jest największym na świecie sojuszem edukacji biznesowej, łączącym nauczycieli, studentów i biznes. |
|||
Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu. |
|||
The European Foundation for Management Development (EFMD) - międzynarodowe zrzeszenie organizacji akademickich, biznesowych i społecznych. |
Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel.: 22 55 34 174
tel.: 22 55 34 106
e-mail: [email protected]