I miejsce w CAPSIM Challenge studentów Executive MBA@UW

Zespół studentów programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim

na I miejscu międzynarodowych zawodów CAPSIM Challenge!

Dwuosobowy zespół studentów programu Executive MBA@UW - Kamil Bubiński i Maciej Milcarz - zwyciężył w wiosennej edycji międzynarodowej gry strategicznej CAPSIM Challenge 2020!  Kamil
i Maciej pokonali 73 zespoły z najlepszych uczelni świata w  tym, między innymi, King’s College w Nowym Jorku, Florida International University, Indian Institute of Management, Villanova University, University of Texas at Arlington, czy Iowa State University.

Strategiczna gra symulacyjna CAPSIM jest jedną z najczęściej wykorzystywanych gier strategicznych przez wiodące amerykańskie i europejskie szkoły biznesu. Każdego roku biorą w niej udział studenci takich uczelni jak The University of Texas at Austin, University of Pennsylvania, czy New York University. Gra podsumowuje miesiące nauki zarządzania przedsiębiorstwem i, jak podkreślają zwycięzcy,  „podstawowe  jej zależności są jasne i zrozumiałe, jednak dokładna mechanika gry jest swego rodzaju black box’em, który zmusza graczy do znalezienia równowagi pomiędzy wynikami analizy ilościowej a jakościowej. Dużo zależy też od przewidywania ruchów konkurencji – to jest najtrudniejszy element gry. Trzeba być cały czas kilka kroków do przodu, gdyż konkurencyjne zespoły potrafią być bardzo kreatywne.”

Jaka była zwycięska strategia? Punkt pierwszy – solidne przygotowanie i ustalenie strategii gry w finale: „Naszym celem była realizacja przyjętej strategii i zmuszanie przeciwników do dostosowania się do nas. Strategia sama w sobie nie była skomplikowana – pozwalaliśmy na naturalne przesuwanie się naszych produktów i dojrzewanie w ramach zmieniających się oczekiwań klientów. Wykorzystaliśmy również fakt, że konkurencja skupiła się na bardziej marżowym i jednocześnie na dużo mniejszym segmencie rynku, pozostawiając przestrzeń do działania w większym segmencie. Nieco zweryfikowaliśmy wówczas naszą strategię tak, żeby jak najszybciej zająć pozycję lidera w tzw. segmencie Low-Tech. A poza tym? Pozwoliliśmy walczyć konkurencji między sobą.”

Jak sami przyznają, pomimo wielu godzin przeznaczonych na przygotowania, gra przyniosła kilka zaskoczeń i nie ustrzegli się od kilku poważnych błędów. Dlatego bardzo ważne okazało się szybkie reagowanie na zmieniającą się sytuację, znajdowanie przyczyn popełnionych błędów, wyciąganie z nich wniosków i bieżące aktualizowanie strategii: „Bez szybkiej adaptacji do realiów rynkowych, ślepo podążając za początkowo ustalonym planem, z pewnością nie osiągnęlibyśmy końcowego sukcesu” – zgodnie stwierdzają.

Obaj zwycięzcy rekomendują udział w grze CAPSIM wszystkim, którzy muszą podejmować kluczowe decyzje w firmach. Gra pozwala na zrozumienie wielu zależności pomiędzy poszczególnymi obszarami działalności przedsiębiorstwa, często sprzecznych interesów poszczególnych działów. Decydując jednocześnie o marketingu, sprzedaży, produkcji i finansach, można potrenować holistyczną analizę przedsiębiorstwa.

Zwycięski zespół został przygotowany do udziału w grze przez dr Aleksandrę Wąsowską, wykładowczynię programu Executive MBA@UW, oraz dr Tomasza Ludwickiego, który jest dyrektorem programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim oraz wykładowcą zarządzania strategicznego. „CAPSIM jest jedną z najlepszych symulacji strategicznych wykorzystywanych przez najlepsze uczelnie na świecie. Dzięki symulacji studenci mogą zobaczyć efekty swoich decyzji i zareagować na działania konkurencji. Gra jest wymagająca, gdyż konieczne jest połączenie umiejętności strategicznych, a także operacyjnych. Studenci naszego MBA pokonali konkurentów z wiodących uczelni, którzy często wielokrotnie powtarzają rozgrywkę, aby osiągnąć sukces. Dlatego tym bardziej należy docenić sukces naszego zespołu, który zagrał po raz pierwszy i wygrał”- mówi dr Tomasz Ludwicki.

Teraz Macieja i Kamila czeka tylko już obrona projektu doradczego kończącego studia i przyjemna chwila odebrania dyplomu MBA. Dlaczego wybrali program Executive MBA właśnie na Uniwersytecie Warszawskim? Przede wszystkim za sprawą jego pierwszej pozycji na liście najlepszych programów MBA w Polsce, międzynarodowych akredytacji AMBA oraz EQUIS, weekendowego kalendarza zjazdów oraz samego  programu zajęć.

 

 Maciej Milcarz -  student 26. edycji programu Executive MBA@UW, Actuarial Manager w dziale Aviva Service and Expertise Centre w firmie Aviva w Warszawie, odpowiedzialny za kierowanie zespołami BAU (business as usual), jak również zespołami aktuarialnymi zajmującymi się walidacją modeli aktuarialnych, wyceną produktów ubezpieczeniowych, a także raportowaniem kapitałowego wymogu wypłacalności dla jednostek biznesowych grupy Aviva we Włoszech, Francji, UK i Azji.

 

  Kamil Bubiński - student 26. edycji programu Executive MBA@UW, IT Projekt Menedżer w SoftServe, były programista, odpowiedzialny za prowadzenie projektów informatycznych oraz budowanie efektywnych zespołów w dziedzinie wytwarzania oprogramowania.

 

 

 

Więcej informacji nt. CAPSIM Challenge: https://www.capsim.com/challenge/

 

 


 
   AACSB International - Założona w 1916 r. (AACSB) jest największym na świecie sojuszem edukacji biznesowej, łączącym nauczycieli, studentów i biznes.
 

    Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu.
 

    The European Foundation for Management Development (EFMD) - międzynarodowe zrzeszenie organizacji akademickich, biznesowych i społecznych. 
 

Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel.: 22 55 34 174
tel.: 22 55 34 106
e-mail: [email protected]