Wykładowcy programu Executive MBA@UW
To co wyróżnia Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim, to świetnie dobrana kadra posiadająca najwyższe kwalifikacje na światowym poziomie. Starannie dokonujemy wyboru naszych wykładowców tak, by nasi studenci zyskali jak najwięcej merytorycznej i aktualnej wiedzy.
Aby mogli Państwo lepiej poznać niektórych z nich, będziemy regularnie przedstawiać wybranego wykładowcę.
Joseph Santora
Jestem wielokrotnie nagradzanym autorem i wykładowcą podróżującym po całym świecie. Piszę o zarządach, sukcesji wykonawczej, HR, biznesie rodzinnym, zarządzaniu, przywództwie, organizacjach non-profit, przedsiębiorczości społecznej, strategii, szkoleniach i innych tematach zarządzania i organizacji w czasopismach akademickich, czasopismach dla praktyków i innych miejscach. Opisuję także studia przypadków wykorzystywane na zajęciach na uniwersytetach. Napisałem około 200 artykułów, case’ów, opinii i recenzji.
Moje pisma pojawiały się z pewną częstotliwością w Academy of Management Perspectives, Board Leadership, Career Development International, Chief Executive, Development & Learning in Organizations, Global Coaching Perspectives, Harvard Business Review Italia, Journal of Organization & Leadership Studies, Lorange Network, Nonprofit World , Publikacje Sage Business Case oraz TD Magazine.
Moje badania wniosły duży wkład w literaturę dotyczącą zarządzania i przywództwa. Miały one duży wkład w rozwój kierunku, pojawiając się w ponad 60 rozprawach doktorskich. Na przestrzeni lat zdobyłem kilka nagród za publikacje w czasopismach naukowych i praktykach oraz za prezentacje na konferencjach międzynarodowych, na których wygłosiłem ponad 50 artykułów w 17 krajach na trzech kontynentach.
Założyłem International Leadership Journal około 10 lat temu i pracuję jako redaktor tego czasopisma (http.internationmalleadershipjournal.com).
Mam bogate międzynarodowe doświadczenie w nauczaniu (Executive Education, MBA, EDBA, DBA i kursy doktoranckie oraz szkolenia korporacyjne) w różnych miejscach na całym świecie (Stany Zjednoczone, Azja, Europa Zachodnia i Wschodnia) i służyłem jako zewnętrzny recenzent uniwersytecki w kilku rozprawach doktorskich .
Założyłem dwie firmy i konsultowałem się z ponad dwoma tuzinami organizacji i największych korporacji w Europie i USA.
Mój doktorat został nagrodzony przez Fordham (NYC), a także napisałem prace podoktoranckie na Harvard University, Princeton University i New York University
Cytowania w Google: Cytowania: 4527, indeks h 25, indeks I 10 42
Research Gate Statistics: marzec 2021: 66659 czytań, 1914 cytowań i 30.9
1. Jakie są Pana wrażenia z nauczania studentów EMBA @ UW?
Od kilku lat uczę na EMBA@UW. Zauważyłem, że studenci EMBA są żywo zainteresowani wypowiadaniem swoich poglądów na temat OB, przywództwa i kultury organizacyjnej. Dzięki zróżnicowanemu doświadczeniu zawodowemu, uczestnicy zajęć mają okazję do omówienia przypadków z wielu różnych perspektyw, co umożliwia studentom dzielenie się wiedzą. Wszystko to sprawia, że moje nauczanie na UW jest bardzo przyjemne.
2. Czy mógłby Pan opisać po krótce swoją pracę i publikacje naukowe?
Moja praca naukowa i praktyka koncentruje się na organizacjach i przywództwie oraz obejmuje różne podpola w tych obszarach. Od wielu lat piszę o sukcesji przywództwa w firmach nastawionych na zysk, non-profit i rodzinnych, kwestie ładu korporacyjnego i kulturę organizacyjną lat. Moje publikacje wykorzystywane są przez studentów na uczelniach ale także uczestników szkoleń korporacyjnych.
3. Jakie są najciekawsze wyzwania dla menedżerów, z którymi ma Pan do czynienia na zajęciach?
Istnieje szereg wyzwań związanych z zarządzaniem. Wszystko zależy od studenta i branży, chociaż czasami wyzwania dotyczą pracy studentów i ich osobistych doświadczeń oraz ich sektor przemysłu. Odkąd uczę OB, wiele problemów to problemy „ludzi” na różnych poziomach organizacyjnych: z bezpośrednimi podwładnymi, współpracownikami i szefami. Znalezienie sposobów rozwiązania niektórych z tych problemów i ich wyjątkowych sytuacji jest dość trudne i jednocześnie interesujące.
4. Co sprawia, że prowadzenie wykładów dla studentów MBA jest tak interesujące?
Studenci MBA zapewniają wartość dodaną do ustawień w klasie. To menedżerowie pierwszej linii którzy na co dzień borykają się z wieloma problemami biznesowymi i menedżerskimi. Kiedy rozmawiamy na temat zarządzania i przywództwa na zajęciach, uczestnicy zajęć potrafią rozmawiać o niektórych swoich problemach i różnych sposobach ich rozwiązywania. Ich koledzy z klasy często zgadzają się z rozwiązaniem (rozwiązaniami) menedżerskich problemów lub oferują różne sposoby rozwiązania problemu w oparciu o swoje doświadczenie. To sprawia, że dyskusja w klasie jest bardzo wzbogacająca i ożywiona.
5. Czy ma Pan jakieś rady dla przyszłych absolwentów EMBA?
To trudne pytanie, biorąc pod uwagę obecny stan świata z perspektywy osobistej i biznesowej. Zarządzanie zmienia się na wiele sposobów. W skrócie:
cierpliwość i wytrwałość.
Poznaj innych naszych wykładowców:
AACSB International - Założona w 1916 r. (AACSB) jest największym na świecie sojuszem edukacji biznesowej, łączącym nauczycieli, studentów i biznes. |
|||
Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu. |
|||
The European Foundation for Management Development (EFMD) - międzynarodowe zrzeszenie organizacji akademickich, biznesowych i społecznych. |
Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski
ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel.: 22 55 34 174
tel.: 22 55 34 106
e-mail: [email protected]