Pierwsza sesja odbywa się we wrześniu i jej celem jest integracja grupy i przekształcenie jej w zespół zdolny do wspólnej pracy nad złożonymi zagadnieniami. Ponadto chcemy przybliżyć praktyczne aspekty studiowania na MBA. Koszt sesji zapoznawczej wliczony jest w czesne.
W listopadzie 2017 roku studenci programu Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim uczestniczyli w sesji “Doing business in USA”, która miała miejsce w Chicago w Stanach Zjednoczonych. Celem wizyty studentów w USA było bliższe zapoznanie się z amerykańską ekonomią zarówno pod względem teoretycznym jak i praktycznym. Celowi temu miały służyć spotkania z menadżerami oraz wykłady, w których uczestniczyli słuchacze programu emba@uw.
Pierwszym punktem programu była wizyta w agencji reklamowe ARC Worldwide w Chicago. Spotkanie poprowadziła Angelica Kopiczko, Senior Account Executive Customer w ARC. ARC Woldwide to jedna z największych agencji reklamowych na świecie należąca do grupy Leo Burnette. Agencja ta obsługuje największe amerykańskie firmy takie jak McDonalds, Kelloggs, 3M, Coca Cola Walmart i wiele innych.
Bardzo interesującym dla naszych studentów było spotkanie z Arturem Rdzankiem - business managerem w Baldor Electric Company, jednej z firm wchodzących w skład Grupy ABB. Artur Rdzanek jest absolwentem XIX edycji naszego Programu EMBA na Uniwersytecie Warszawskim. Oprócz informacji o specyfice funkcjonowania swojej firmy na rynku amerykańskim Artur Rdzanek odpowiadał również na pytania w jaki sposób przebiegała Jego kariera i jaki wpływ na nią miało ukończenie naszego Programu.
Od trzech lat studenci Programu uczestniczą w sesji “Doing Business in India”, która odbywa się w mieście Mumbaj.
Sesja 2017 roku została zorganizowana we współpracy z jedną z najlepszych w Indiach szkół biznesu - S.P. Jain Institute of Management and Research (SPJIMR). Uczelnia ta założona w 1981 jest niemal od początku istnienia zaliczana do grona dziesięciu najlepszych szkół biznesowych w Indiach, posiada również najbardziej prestiżową na świecie akredytację AMBA. Nawiązanie współpracy z uczelnią indyjską dało naszym studentom możliwość zapoznania się z możliwościami nawiązania kontaktów biznesowych w tym największym i jednym z najbardziej najdynamicznie rozwijających się regionów świata.
Początkiem tegorocznej wizyty była aklimatyzacja w mieście (jednej z największych i najróżnorodniejszych kulturowo metropolii na świecie liczącej według oficjalnych danych ponad 17 milionów mieszkańców) i zwiedzanie takich miejsc, jak katolicki kościół Mount Mary, słynną pralnię Dhobi Ghat, Muzeum Ghandiego, monumentalną historyczną Bramę Indii, Świątynię Jain, bulwar Marine drive, zabytkowy dworzec kolejowy i inne miejsca.
Część edukacyjna modułu „Doing Business in India” rozpoczęła się od wykładu prof. Prema Chandrani, absolwenta takich uczelni jak London Business School i Wharton, menadżera, który doświadczenie zawodowe budował piastując kierownicze stanowiska na kilku kontynentach - w Azji, Australii i Ameryce Północnej...